دکتر الهام قلی پور / بیماری های زنان / بهترین متخصص زگیل تناسلی
مدت زمان مطالعه ۹ دقیقه

بهترین متخصص زگیل تناسلی

همان گونه که برای بیماری فلج اطفال، سرخک و سایر بیماری ها، واکسیناسیون همگانی انجام می شود، در کشور ما برای بیماری زگیل تناسلی نیز، باید این واکسیناسیون به طور همگانی انجام شود. به گفته دکتر الهام قلی پور، زگیل تناسلی یک بیماری ویروسی است که میزان عفونت آن در جوامع مختلف و به خصوص جامعه ما، افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. پایین بودن سطح اطلاعات، یکی از علل بیش تر شدن این بیماری است. مهم ترین عامل در افزایش عفونت زگیل تناسلی در جامعه ی ما، عدم واکسیناسیون همگانی می باشد. واکسن بیماری زگیل تناسلی، واکسن (Human Papilloma Virus) HPV نام دارد. برخلاف جوامع دیگر، در کشور ما هنوز این واکسن به صورت اجباری و همگانی نیست و زدن این واکسن داوطلبانه و آزاد می باشد. راه های سرایت آن و عواقبی که به همراه دارد، باعث شده تا این بیماری از اهمیت خاصی برخوردار باشد.

انواع ویروس HPV

متخصص زگیل تناسلی در ساری این نوع ویروس ها را به دو دسته تقسیم بندی کرده اند:

ویروس HPV کم خطر (low risk)

ویروس HPV پرخطر (high risk)

ویروس HPV با افزایش سن در بدن باقی مانده، رشد کرده و باعث تشدید ویروس می شوند و با تغییراتی که در سلول های دهانه رحم در زنان ایجاد می کنند، می توانند باعث سرطان دهانه رحم شوند. برای آقایان نیز، باعث یک سری سرطان های مقعد و نواحی خاص تناسلی می شوند.

زگیل تناسلی چیست؟
زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی در چه قسمت هایی از بدن ایجاد می شوند؟

  • زگیل های تناسلی در زنان درون یا اطراف واژن، مهبل، دهانه رحم، مقعد، ناحیه کشاله و بالای ران پدیدار می شوند. در مردان، این زگیل‌ها روی نوک آلت تناسلی، محور و بدنه آلت، مقعد، کیسه های بیضه به وجود می آیند.
  • ویروس HPV می تواند به راحتی سرایت کند، به همین دلیل، اگر شخصی مبتلا به این بیماری باشد، می تواند ازطریق آمیزش دهانی یا همان  oral sex این ویروس را به شریک جنسی خود انتقال دهد. به همین دلیل می توان شاهد چنین زگیل هایی در ناحیه دهان و گلوی فرد نیز بود.

علائم زگیل تناسلی

از جمله علائم نشان دهنده زگیل تناسلی عبارتند از:

توده‌های برجسته و نرم روی بدنه‌ی آلت تناسلی

ظاهری شبیه مروارید یا گل‌کلم به رنگ خاکستری

به هنگام رابطه جنسی، فرد دچار خونریزی می شود.

انسداد ادراری

احساس سوزش و خارش

حساسیت به لمس و درد

درمان زگیل تناسلی در ساری

به گفته متخصص زگیل تناسلی در ساری درمان قطعی و موثری برای این بیماری وجود ندارد، اما ممکن است در حدود 10 الی 20 درصد از افرادی که به این بیماری دچار شدند، خود به خود این بیماری درمان شود و زگیل از بین برود. البته اگر تشخیص زگیل تناسلی در زنان به موقع صورت گیرد می توان با اعمال یک سری درمان ها، در بهتر شدن وضعیت این بیماری نقش داشت. این درمان ها عبارتند از :

برای جلوگیری از خونریزی؛ از دست زدن و وارد شدن فشار و ضربه خودداری کرد. با استفاده ازمالیدن سرکه، عسل، زردچوبه، سیاه دانه، روغن کرچک، سیر، ویتامین E روی زگیل در خانم ها، می توان به از بین بردن آن ها کمک کرد.

که شامل استفاده از یک سری تکنینک ها و داروها و جراحی هستند.

کریوتراپی یا سرما درمانی، تکنیکی است که زگیل را با استفاده از نیتروژن مایع، منجمد می‌کند. این تکنیک که عوارض جانبی آن نیز کم است، به عنوان اولین روش درمانی از آن استفاده می شود و می تواند پروسه درمان و از بین بردن زگیل را کوتاه کرده و پاسخگوی مناسبی برای درمان این بیماری باشد.

از این درمان برای زگیل تناسلی با سطح وسیع استفاده می شود و ممکن است که به بیهوشی، بی‌حسی منطقه ای و یا بی‌حسی موضعی نیاز داشته باشند. این روش همچنین برای زگیل های عود کننده نیز مناسب است. انجام این عمل، به صورت فیزیکی، ضایعه‌ی عفونت ویروس HPV را از بین می‌برد. این روش معایبی دارد که عبارتند از : طول کشیدن زمان بهبودی، هزینه بالا، ‌ماندن جای اثر زخم و ذرات ویروسی قوی عفونی در هوا که توسط پلوم لیزر به وجود می آیند.

از جریان الکتریکی برای ازبین‌بردن زگیل ها استفاده می شود. این روش در مطب با بی‌حسی موضعی انجام می شود، عیب این روش این است که پلوم دود به وجود آمده ممکن است عفونی باشد.

داروی درمان زگیل تناسلی

برای درمان زگیل تناسبی، استفاده از بعضی داروها بسیار مناسب هستند، بعضی از این داروها عبارتند از :

پودوفیلین (برای خانم ها)، پودوفیلوکس (برای زنان)، ایمی‌کوئیمود (برای خانم ها)، اسید تری‌کلرواستیک (برای خانم ها)، فلوروئوراسیل ۵ (اِفودکس)، اینترفرون آلفا، پماد ایمی گومید (برای مردان).

ویروس HPV عامل زگیل تناسلی
ویروس HPV عامل زگیل تناسلی

گاهی اوقات، دیگر با روش های ذکر شده نمی توان برای از بین بردن زگیل های تناسلی و درمان آن کاری انجام داد. بنابراین باید از جراحی برای درمان این بیماری استفاده کرد. بسیاری از بیماران به دلایلی همچون خاصیت عود کننده زگیل، سوزاندن محل مورد نظر که خود نیز باعث از بین رفتن زیبایی می شود و همچنین تخریب پوست، رغبتی به این گونه جراحی ها ندارند.

نحوه انتخاب بهترین متخصص زگیل تناسلی در ساری

اگر ساکن شهر ساری هستید ولی در خصوص بهترین متخصص در این شهر اطلاعات کافی ندارید می توانید از طریق برخی از روش های زیر یک متخصص خوب پیدا کنید از جمله روش های رایج برای انتخاب بهترین متخصص زگیل تناسلی به شرح زیر می باشد:

جستجو در اینترنت

در دنیای امروز اینترنت گسترش بسیار زیادی داشته است از همین رو شما می توانید با جستجو کلمه بهترین متخصص زگیل تناسی در اینترنت پزشک خود را انتخاب کنید.

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک، اینستاگرام و … امروزه در میان مردم طرفدران بسیار زیادی دارد از همین رو می توانید با مراجعه به صفحه پزشک خود با نحوه کار و میزان رضایت مراجعه کننده های او آشنا شوید.

مراجعه حضوری

قبل از اینکه شبکه های اجتماعی و اینترنت تا این اندازه گسترش یابند مراجعه کننده ها برای انجام جراحی های زیبایی زنان، درمان و …. توسط یک متخصص با مراجعه حضوری در مطب نسبت به عملکرد پزشک آگاهی پیدا می کردند.

پرس و جو از دوستان و آشنایان

خیلی از ساده تریم روش های برای یافتن بهترین متخصص زگیل تناسلی پرس و جو کردن از افرادی است که قبلا نزد پزشک معالجه شده اند همچنین از این طریق می توان نسبت به نوع برخورد پزشک و از همه مهم تر روش های درمانی او مطلع شد.

ویژگی بهترین متخصص زگیل تناسلی

ویژگی های بارز یک دکتر خوب برای درمان زگیل تناسلی عبارتند از:

  • داشتن تجربه و تبحر کافی در زمینه درمان و انجام جراحی
  • داشتن محیطی آرام و زیبا در مطب
  • داشتن برخورد مناسب به بیماران خود
  • اولیت قرار دادن سلامتی بیماران نسبت به منافع مالی
  • دریافت حق ویزیت مناسب از بیماران خود
  • آشنایی کامل با انواع روش های درمان
  • صبور، مسئولیت پذیر و دلسوز باشد.
  • برنامه ریزی دقیقی داتشه باشد و برای بیماران خود احترام قائل باشد.
  • تعداد جراحی هایی که انجام داده است موفقیت آمیز باشد.
  • در مورد ارتباط با بیماران از مهارت بالایی برخوردار باشد.

سوالات متداول

نتیجه گیری

همان طور که برای جلوگیری از بسیاری از بیماری های همچون سرماخوردگی، کرونا، سرخک، آبله مرغان و سایر بیماری های دیگر، یک سری پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم تا گرفتار آن بیماری نشویم، برای ویروس HPV نیز، این کار را انجام دهیم. برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، زدن واکسن HPV بهترین راه ممکن موجود در حال حاضر است. برای زگیل های تناسلی داخل واژن و دهانه رحم، باید به متخصص زنان و زایمان مراجعه نمود. دکتر الهام قلی پور، یکی از متخصصین مجرب زنان و زایمان در شهر ساری هستند که برای اطلاعات بیشتر و رزرو وقت می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید.

برچسب ها:

دکتر الهام قلی پور

دکتر الهام قلی پور فارغ التحصيل از دانشگاه شهيد بهشتى در رشته های پزشک عمومی و متخصص زنان، زایمان و نازایی است و در بخش زنان بیمارستان شفا ساری فعالیت می کند.
مقالات مرتبط
سرطان رحم از تشخیص تا درمان

سرطان رحم از تشخیص تا درمان

سرطان رحم از جمله بیماری های زنانه است که در چند ساله اخیر امار قابل توجهی از زنان به این بیماری مبتلا شده اند. دلیل و علت اصلی این نوع سرطان تا کنون ناشناخته باقیمانده است. اما با وجود این تفاسیر...

تفاوت زگیل تناسلی و تبخال تناسلی

تفاوت زگیل تناسلی و تبخال تناسلی

تفاوت زگیل تناسلی با تبخال تناسلی همیشه برای افراد سوال است و دقیقا نمی‌دانند که هر یک دارای چه علائمی هستند. این دو بیماری جنسی از نظر علائم و نمایان شدن بر سطح پوست متفاوت هستند و اگر شما این...

پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی

پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی

با توجه به اینکه بسیاری از افرادی که مبتلا به زگیل تناسلی هیچ گونه علائم ظاهری ندارند بنابراین اصول پیشگیری از زگیل تناسلی را باید همیشه و در تمام روابط خود رعایت نمائيد. ما در این نوشتار قصد داریم...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button