دکتر الهام قلی پور / جراحی زیبایی زنان / جراحی لابیاپلاستی در دختران باکره
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

جراحی لابیاپلاستی در دختران باکره

یکی از جراحی های زیبایی واژن که برروی لبه های بیرونی واژن انجام داده می شود لابیاپلاستی نام دارد. انجام این جراحی نه تنها جنبه زیبایی دارد در درمان نیز می تواند بسیار موثر باشد. چرا که داشتن لابیاهای بزرگ در خانم ها می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد. حالا شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که آیا انجام جراحی لابیاپلاستی در دختران باکره مجاز است؟ برای دریافت پاسخ خود لازم است تا حتما این نوشته را تا انتها بخوانید.

جراحی لابیاپلاستی در دختران باکره

لابیاپلاستی چیست؟

یکی از جراحی زیبایی واژن که برروی لابیا مینور (لبه های داخلی و کوچک واژن) انجام داده می شود جراحی لابیاپلاستی نام دارد که از طریق آن می توان لبه های بیرونی واژن را کوچک کرد.

بسیاری از دختران جوان بنا به دلایل ژنتیکی، مادرزادی، تغییرات هورمونی ممکن است لابیاهای بزرگی داشته باشند که می توان به منظور درمان و زیبایی واژن جراحی لابیاپلاستی را انجام داد.

انجام جراحی لابیاپلاستی از طریق جراحی و لیزر قابل انجام می باشد که از این طریق می توان بخش های اضافی لابیا مینور را برداشت و در انتها محل برش خورده را می بایست بخیه کرد. شاید فکر کنید که بخیه ها استفاده شده در جراحی باید کشیده شود ولی این چنین نیست و بخیه های استفاده شده کاملا جذبی هستند و به هیچ عنوان از محل جراحی شده اثری باقی نمی ماند.

مزایای انجام جراحی لابیاپلاستی در دختران باکره

بعضی از دختران هستند که به دلیل پوشیدن شلوار های تنگ ممکن است چون لابیاهای بزرگی دارند پوشیدن این گونه لباس ها کمی برایشان سخت باشد. از همین رو به منظور رفع این مشکل جراحی لابیاپلاستی پشنهاد می شود که می تواند مزایای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد که شامل:

  • دوچرخه سواری کردن بدون ایجاد هیچ نوع درد یا احساس سوزشی
  • درست شدن مسیر دفع ادرار
  • برطرف شدن بوی بد واژن
  • رفع درد های ناشی از داشتن مقاربت جنسی
  • بالاتر رفتن اعتماد به نفس
  • برطرف شدن غیر قرینگی لابیاها و ایجاد تقارن میان آن ها

آیا دختران باکره بعد از جراحی لابیاپلاستی امکان داشتن زایمان طبیعی را خواهند داشت؟

یکی از شایع ترین سوالات افراد همین موضوع است که در جواب آن باید گفت که هیچ نوع مشکلی برای زایمان طبیعی نخواهند داشت و برای این افراد زایمان راحت تر انجام می شود.

چرا که در حالت عادی داشتن زایمان طبیعی منجر به بزرگ شدن لابیاها می شود و اگر این جراحی را انجام داده باشید به چنین مشکلی دچار نخواهید شد و دوران بارداری راحتی را سپری خواهید کرد. از همه مهم تر چون خیلی سریع محل جراحی شده ترمیم می شود محل بخیه ها نیز به هیچ عنوان باقی نمی ماند.  

انجام جراحی لابیاپلاستی هیچ نوع آسیبی را به پرده بکارت وارد نخواهد کرد همچنین کلیتوریس و عصب اصلی جنسی نیز دچار آسیب دیدگی نخواهد شد.

اقدامات و مراقبت های لازم بعد از جراحی لابیاپلاستی در دختران باکره

توجه داشته باشید که اگر جراحی لابیاپلاستی را انجام داده باشید لازم است تا حتما اقدامات و مراقبت های لازم را بعد از جراحی رعایت کنید تا نتیجه مطلوبی را از جراحی خود دریافت کنید از همه مهم تر خطراتی که ممکن است بعد از هر عمل جراحی وجود داشته باشد نیز به نسبت کاهش می یابد. از جمله این مراقبت ها عبارتند از:

  • به هیچ عنوان نباید بعد از جراحی فعالیت های سنگین بدنی و ورزش های سخت را انجام دهید چرا که امکان باز شدن بخیه ها وجود دارد.
  • توجه داشته باشید که لباس زیر خود را عوض کرده و همیشه تمیز باشد.
  • بعد از استحمام محل جراحی شده را خشک کنید چرا که وجود رطوبت منجر به ایجاد عفونت بعد از لابیاپلاستی خواهد شد.
  • اگر دارویی از طرف دکتر برای شما تجویز شد لازم است تا حتما به موقع و سروقت آن ها را مصرف کنید.
  • از پوشیدن شلوار های تنگ بعد از جراحی به شدت خودداری کنید.
  • به هیچ عنوان نباید تا 72 ساعت بعد از جراحی استحمام داشته باشید.
  • برای جلوگیری از باقی ماندن محل اسکار پزشک کرمی را تجویز می کند که در فرآیند ترمیم می توان بسیار موثر باشد.

سوالات متداول

نتیجه گیری

ما در این نوشته به طور کامل در مورد انجام جراحی لابیاپلاستی در دختران باکره برای شما صحبت کردیم ولی توجه داشته باشید که اگر قصد انجام این جراحی را دارید لازم است تا حتما فرآیند بلوغ شما تکمیل شده باشد. همچنین برای انجام این جراحی لازم است تا به یک دکتر زنان خوب مراجعه کنید تا نتیجه بسیار مطلوبی را نیز از جراحی خود دریافت کنید و از انجام جراحی توسط یک توسط یک پزشک بی تجربه به شدت اجتناب کنید.

برچسب ها:

دکتر الهام قلی پور

دکتر الهام قلی پور فارغ التحصيل از دانشگاه شهيد بهشتى در رشته های پزشک عمومی و متخصص زنان، زایمان و نازایی است و در بخش زنان بیمارستان شفا ساری فعالیت می کند.
مقالات مرتبط
لابیاپلاستی در بارداری

لابیاپلاستی در بارداری

لابیاپلاستی در بارداری موضوعی حساس است که به تغییر شکل و اندازه لابیاهای واژن مربوط می‌شود. این جراحی به دلایل زیبایی یا راحتی انجام می‌گیرد، اما در دوران بارداری به دلیل تغییرات فیزیکی و هورمونی،...

ورم بعد از لابیاپلاستی از علت تا درمان

ورم بعد از لابیاپلاستی از علت تا درمان

ورم بعد از لابیاپلاستی یکی از مشکلات متداول در این جراحی محسوب می شود که معمولاً به دلیل تجمع مایعات یا تحریک بافت‌ها در منطقه‌ی جراحی شده ایجاد خواهد شد. علائم و نشانه های اولیه ورم شامل درد، گرما...

پریود بعد از لابیاپلاستی و چالش های آن  

پریود بعد از لابیاپلاستی و چالش های آن  

پریود بعد از لابیاپلاستی می‌تواند با چالش‌های زیادی همراه باشد. لابیاپلاستی یا جراحی کاهش لبیا، عملی است که برای تغییر شکل یا اندازه لبیاهای مینور انجام می‌شود. دقت داشته باشید که پس از این جراحی،...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button