دکتر الهام قلی پور / جراحی زیبایی زنان / عفونت بعد از جراحی لابیاپلاستی

عفونت بعد از جراحی لابیاپلاستی

ما در این نوشتار قصد داریم تا در مورد عفونت بعد از لابیاپلاستی صحبت کنیم پس اگر این موضوع یکی از سوالات شایع شما نیز هست حتما این نوشته را تا انتها بخوانید. افرادی که قصد انجام جراحی لابیاپلاستی را دارند حتما لازم است تا در مورد شایع ترین عوارضی که ممکن است بعد از جراحی برای آن ها ایجاد شود اطلاعاتی را داشته باشند.

عفونت بعد از جراحی لابیاپلاستی

با توجه به اینکه لابیاها یکی از حساس ترین بخش های اندام تناسلی خانم ها محسوب می شود. از همن رو افرادی که جراحی لابیاپلاستی را انجام داده اند یکی از مشکلات شایعی که ممکن است بعد از جراحی برای آن ایجاد شود عفونت بعد از لابیاپلاستی می باشد که عوامل مختلفی منجر به بروز این عارضه می شود که از مهم ترین آن ها عبارتند از:

• توجه داشته باشید یکی از مهم ترین مواردی که در جراحی لابیاپلاستی می باست دقت داشته باشید انتخاب یک متخصص و جراح باتجربه و ماهر می باشد، چرا که نداشتن یک انتخاب درست عواقب نسبتا بدی را به همراه خواهد داشت.
  • لازم است تا حتما قبل از انجام جراحی لابیاپلاستی مبتلا به عفونت نباشید چرا که در صورت داشتن عفونت ممکن است بخیه ها بعد از جراحی باز شوند.
  • توجه داشته باشید که بعد از جراحی لابیاپلاستی لازم است تا حتما از بخیه ها مراقبت کنید چرا که با باز شدن بخیه ها همانطور که گفته شد منجر به ایجاد عفونت خواهد شد.
  • بعد از انجام هر عمل جراحی لازم است تا حتما نکات و مراقبت های لازمه را رعایت کنید تا دچار هیچ نوع مشکلی نشوید.

علائم نشان دهنده عفونت بعد از لابیاپلاستی

هر نوع عارضه یا بیماری زمانی که در بدن بروز پیدا کنند علائم یا نشانه هایی را از خود نشان می دهد در این بخش قصد داریم تا در مورد علائم نشان دهنده عفونت بعد از لابیاپلاستی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم که از مهم ترین نشانه های بارز این بیماری عبارتند از:

داشتن درد در چند روز ابتدایی بعد از جراحی لابیاپلاستی کاملا طبیعی است. به منظور کاهش درد های بعد از لابیاپلاستی جراح داروهایی را به منظور کمتر کردن درد تجویز می کند اما زمانی که درد به هیچ عنوان کاهش نیافت لازم است تا سریعا با پزشک خود تماس بگیرید.

داشتن هر نوع تورم یا التهابی بعد از هر نوع عمل جراحی کاملا طبیعی است و به طور معمول به منظور کاهش تورم بعد از جراحی از کمپرس یخ استفاده می شود ولی در صورت درمان نشدن لازم است تا سریعا به پزش مراجعه کرد.

داشتن خارش بعد از جراحی لابیاپلاستی یکی از نشانه های اصلی داشتن عفونت بعد از لابیاپلاستی می باشد. که در صورت همزمان بودن با سوزش می تواند برای فرد بسیار آزار دهنده باشد.

در صورتی که از محل جراحی شد بوی بدی را احساس کردید لازم است تا این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید چرا که بعد از جراحی لابیاپلاستی هیچ نوع بوی بدی نباید در محل جراحی شده وجود داشته باشد.

آیا می توان از ایجاد عفونت بعد از لابیاپلاستی پیشگیری کرد؟

یکی از متداول ترین سوالات افراد بعد از جراحی لابیاپلاستی همین سوال است که در جواب آن باشد گفت که در ابتدا لازم است تا برای انجام جراحی به دکتر زنان خوب در ساری مراجعه کنید، بعد از آن برای کاهش هر نوع عوارضی بهتر است تا مراقبت های بعد از جراحی لایباپلاستی را به خوبی رعایت کنید و حتما داروهای تجویز شده از سوی پزشک را به موقع مصرف کنید و در صورت شتسشوی محل جراحی شده آن را حتما خشک کنید.

داشتن هر گونه رابطه جنسی بعد از جراحی لابیاپلاستی به مدت دو ماه کاملا ممنوع می باشد. با رعایت تمامی موارد گفته شده می توانید از ایجاد عفونت بعد از جراحی پیشگیری کنید.

روش های درمان عفونت بعد از لابیاپلاستی

اگر هر کدام از علائم نشان دهنده عفونت بعد از لابیاپلاستی را داشتید لازم است تا سریعا به پزشک مراجعه کنید تا هر چه سریع تر بهبودی کامل حاصل شود.

به همین منظور اولین راه حل مصرف آنتی بیوتیک ها و کرم های مخصوص است. در بعضی از مواقع لازم است تا از ترشحات محل زخم نمونه برداری انجام شود و با توجه به نتیجه آن آنتی بیوتیک خاصی برای بیمار تجویز شود.

در صورتی که عفونت پیشرفته شده باشد منجر به ایجاد آبسه شده که نیاز به تخلیه دارد. توجه داشته باشید که درمان عفونت بعد از لابیاپلاستی لازم است تا هر چه سریع تر انجام داده شود، چشم پوشی از این موضوع منجر به ایجاد اختلال در روند بهبودی خواهد شد.

در این نوشته به طور مفصل در مورد عفونت بعد از لابیاپلاستی اطلاعاتی در اختیار شما قرار گرفت. همچنین ذکر این نکته بسایر حائز اهمیت می باشد اگر بعد از جراحی لابیاپلاستی علائم غیر طبیعی داشتید سریعا پزشک خود را در جریان این موضوع قرار دهید. چرا که اگر عفونت کم باشد از طریق دارو نیز می توان آن را درمان کرد ولی در صورتی که عفونت شدید باشد نیاز به انجام روش های درمانی خاصی دارد.

دکتر الهام قلی پور

دکتر الهام قلی پور فارغ التحصيل از دانشگاه شهيد بهشتى در رشته های پزشک عمومی و متخصص زنان، زایمان و نازایی است و در بخش زنان بیمارستان شفا ساری فعالیت می کند. از جمله خدمات ارائه شده توسط دکتر الهام قلی پور می توان به موارد زیر اشاره کرد. مراقبتهاى زايمانى مراقبتهاى دوران يائسگى انجام زايمان فيزيولوژيك و بى درد و سزارين جراحى هاى زيبايى وترميمى زنان مشاوره قبل از باردارى كليه ى جراحى هاى زنان (هيستركتومى ميومكتومى كيستها) جراحى زيبايى ولابياپلاستى بدون درد وبيهوشى با بهترين ليزر موجود درايران درمان انواع زگيل هاى تناسلى ومراقبت هاى واكسيناسيون و پاپ اسمير وكولپوسكوپى رفع اسكار عمل و خطوط ناشى از باردارى

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.