دکتر الهام قلی پور / بیماری های زنان / زگیل تناسلی در دختران مجرد یا باکره
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

زگیل تناسلی در دختران مجرد یا باکره

ایجاد زگیل تناسلی در دختران نوعی عفونت محسوب می شود که از طریق رابطه جنسی وارد بدن می شود، در واقع ابتلا به این ویروس در دخترانی که فعالیت جنسی دارند بسیار شایع می باشد.حال روش درمان این بیماری چگونه است؟ ایجاد بیماری در کدام قسمت ها بیشتر شایع می باشد؟ یا سوالاتی مشابه به آن که ما در این نوشتار به تمامی آن ها اشاره خواهیم کرد پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

زگیل تناسلی در دختران مجرد

نشانه های بیماری زگیل تناسلی در دختران

در حالت کلی ابتلا به زگیل تناسلی در نواحی مختلفی از بدن اعم از دهان، دستگاه تناسلی و گلو ایجاد می شود که از علائم و نشانه هایی برخوردار می باشد که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معمولا رنگ خاکستری یا گوشتی دارد.
  • در بعضی از افراد ممکن است هیچ نوع دردی را به همراه نداشته باشد ولی در بعضی ها همراه با خارش و ترشحات غیر طبیعی است.  
  • خونریزی
  • در صورت پیشرفته شدن ممکن است در فرد درد به همراه داشته باشد.
  • زگیل تنسالی تعداد مشخصی ندارد و در بعضی از افراد ممکن است به صورت خوشه ای باشد.
  • زگیل تنسالی در بعضی از مواقع اندازه کوچکی دارد که با چشم خیلی قابل مشاهده نمی باشد.

در صورت مشاهده هر یک از علائم ذکر شده لازم است تا هر چه سریع تر به یک دکتر زنان خوب مراجعه کنید.

زگیل تناسلی در دختران مجرد به چه علتی ایجاد می شود؟

از جمله مهم ترین دلایل ایجاد زگیل تنسالی در دختران مجرد به شرح زیر می باشد:

  • داشتن رابطه جنسی مقعدی
  • آمیزش جنسی همراه با زور
  • داشتن رابطه جنسی دهانی
  • داشتن آمیزش جنسی زن با زن
  • داشتن رابطه جنسی در سنین کم
  • داشتن شریک جنسی متعدد
  • وجود نقص در سیستم ایمنی و ابتلا به ویروس HIV

توجه داشته باشید که در بعضی از مواقع ابتلا به زگیل تناسلی خیلی راحت می باشد به عنوان مثال از راه دست یا پوشیدن لباس های آلوده نیز منتقل خواهد شد.

روش های درمان زگیل تناسلی در دختران

اگر فردی از سیستم ایمنی قوی برخوردار باشد بدون استفاده از روش های درمانی خاصی بیماری از بین می رود، اما در مقابل این موضوع توجه داشته باشید که این بیماری ممکن است بدخیم نیز باشد که با وجود چنین شرایطی هر چه سریع تر می بایست اقدامات درمانی مناسب برای فرد انجام داده شود.

از جمله روش های درمان زگیل تناسلی در دختران به شرح زیر می باشد:

دارو

از جمله روش درمانی که ابتدا پزشک انتخاب می کند دارو درمانی است که بعد از بررسی اولیه زگیل برای فرد تجویز می شود.

کرایوتراپی

انجام این روش درمانی دردناک می باشد و از آن برای درمان ضایعات کوچک استفاده می شود همچنین توجه داشته باشید که یک روش کاملا سرپایی محسوب می شود.

لیزر درمانی

یکی از بهترین روش های درمانی زگیل تناسلی در دختران محسوب می شود که می توان به وسلیه آن حتی ضایعات بزرگ تر را نیز درمان کرد. توجه داشته باشید که یکی از مزایای مهم استفاده از این روش درمانی، عدم به جا ماندن هیچ نوع اسکاری بعد از  لیزر می باشد.

جراحی

در این روش درمانی ابتدا بیمار تحت بی حسی موضعی قرار می گیرد و بعد پزشک با استفاده از ابزارهای مخصوصی زگیل را از قسمت مورد نظر جدا می کند.

الکتروکوتر

در این روش درمانی در واقع پزشک از دستگاه الکتریکی به منظور سوزاندن زگیل استفاده می کند، که به منظور انجام آن لازم است تا فرد بنا به تشخیص پزشک تحت بی حسی موضعی قرار بگیرد.

در انتها باید اشاره کنیم که درمان زگیل تناسلی سخت تنها به روش جراحی یا سایر روش ها مثل کرایوتراپی و لیزر برطرف خواهد شد.

آیا می توان از ابتلا به زگیل تنسالی در دختران مجرد پیشگیری کرد؟

تزریق واکسن گارداسیل در واقع یک روش محافظتی برای عدم ابتلا به این ویروس می باشد، البته به روش های دیگری مثل انجام آزمایشات منظم و غربالگری های مربوط به دهانه رحم نیز می توان از مبتلا شدن به این بیماری پیشگیری کرد.

سوالات متداول

خلاصه مطلب

همانطور که خواندید احتمال ابتلا به زگیل تنسالی در دختران نیز وجود دارد که در خصوص علت های و علائم نشان دهنده آن به طور کامل و مفصل صحبت کردیم، توجه داشته باشید که در بعضی از مواقع زگیل تنسالی در دختران ممکن است به طور خود به خودی درمان شود به گونه ای که بعد از چند ماه هیچ اثری از آن باقی نمی ماند، ولی اگر رفع نشد باید حتما به یک دکتر زنان خوب بررسی شود تا بهترین و موثرین روش درمانی برای فرد انتخاب شود.

برچسب ها:

دکتر الهام قلی پور

دکتر الهام قلی پور فارغ التحصيل از دانشگاه شهيد بهشتى در رشته های پزشک عمومی و متخصص زنان، زایمان و نازایی است و در بخش زنان بیمارستان شفا ساری فعالیت می کند.
مقالات مرتبط
سرطان رحم از تشخیص تا درمان

سرطان رحم از تشخیص تا درمان

سرطان رحم از جمله بیماری های زنانه است که در چند ساله اخیر امار قابل توجهی از زنان به این بیماری مبتلا شده اند. دلیل و علت اصلی این نوع سرطان تا کنون ناشناخته باقیمانده است. اما با وجود این تفاسیر...

تفاوت زگیل تناسلی و تبخال تناسلی

تفاوت زگیل تناسلی و تبخال تناسلی

تفاوت زگیل تناسلی با تبخال تناسلی همیشه برای افراد سوال است و دقیقا نمی‌دانند که هر یک دارای چه علائمی هستند. این دو بیماری جنسی از نظر علائم و نمایان شدن بر سطح پوست متفاوت هستند و اگر شما این...

پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی

پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی

با توجه به اینکه بسیاری از افرادی که مبتلا به زگیل تناسلی هیچ گونه علائم ظاهری ندارند بنابراین اصول پیشگیری از زگیل تناسلی را باید همیشه و در تمام روابط خود رعایت نمائيد. ما در این نوشتار قصد داریم...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button