دکتر الهام قلی پور / جراحی زیبایی زنان / خوابیدن بعد از لابیاپلاستی
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

خوابیدن بعد از لابیاپلاستی

خوابیدن بعد از لابیاپلاستی یکی از اصلی‌ترین مراقبت‌هایی است که بانوان بعد از انجام عمل لابیاپلاستی باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. نحوه خوابیدن بعد از لابیاپلاستی باید به گونه‌ای انجام شود که کمر فرد حالتی صاف را به خود بگیرد و یا به اصطلاح فرد باید طاق باز بخوابد. در صورتی که می خواهید خوابیدن نیمه نشسته داشته باشید و از جا به جا شدن در زمان خواب هم جلوگیری کنید لازم است تا از بالشتک‌های مخصوص استفاده کنید.

خوابیدن بعد از لابیاپلاستی

نحوه خوابیدن بعد از لابیاپلاستی

دقت داشته باشید هفته‌های اول بعد از جراحی لابیاپلاستی در حقیقت مهم‌ترین بخش دوران نقاهت به شمار می‌رود چرا که باعث شده تا نتیجه مطلوبی را دریافت کرده و بروز عوارض جلوگیری شود.

نحوه استراحت کردن و خوابیدن بعد از لابیاپلاستی باید به صورت استاندارد و با رعایت تمامی نکاتی که پزشک برای شما ارائه می‌دهد صورت گیرد. با توجه به گفته پزشکان متقاضیان بعد از این جراحی باید 3 روز کامل دراز بکشید و از انجام فعالیت خارج از تخت اجتناب کنید.

یکی از اصلی‌ترین نکات در خصوص خوابیدن بعد از لابیاپلاستی این است که بیمار به هیچ عنوان نباید به پهلو بخوابد، زیرا در صورت خوابیدن به این شکل ممکن است یک طرف لابیا نسبت به طرف دیگر متورم یا حتی بزرگ تر شود.

تأثیرات خوابیدن بعد از لابیاپلاستی در روند بهبودی

استراحت کردن و خوابیدن یکی از عواملی هستند که می‌توانند باعث بهبود سریع‌تر زخم‌ها شوند. در حقیقت زمانی که متقاضی به صورت صحیح خوابیده باشد و استراحت کند به بخیه‌ها فشار بسیار ناچیزی وارد می‌شود و تورم آن‌ها به مرور زمان و با سرعت بیشتری کاهش می یابد.

علاوه بر این موضوع خوابیدن بعد از لابیاپلاستی باعث شده تا متقاضی درد بسیار کمتری را احساس کند. در نتیجه بهتر است قبل از آن که اقدام به جراحی تمامی فعالیت‌های خود را انجام دهید تا بتوانید به صورت کامل 3 الی 4 روز استراحت مطلق داشته باشید.

نکته: سه روز بعد از جراحی متقاضی می‌تواند به راحتی راه برود و فعالیت‌های بسیار سبک زندگی خود را انجام دهد. اما توصیه می‌شود که فعالیت‌های دیگر نظیر ورزش و … را به مدت 1 هفته تا زمان تجویز پزشک به تاخیر بیاندازید.

تمامی موارد ذکر شده توسط یک دکتر زنان خوب در ساری به طور کامل و مفصل به شما شرح داده می شود.

سؤالات متداول

خوابیدن بعد از لابیاپلاستی بر روی نتیجه جراحی تأثیر می‌گذارد؟خوابیدن بعد از لابیاپلاستی بر روی نتیجه جراحی تأثیر می‌گذارد؟

در صورتی که متقاضی به صورت صحیح استراحت داشته باشد ناحیه تناسلی وی زودتر بهبود می یابد از همه مهم تر  خوابیدن بعد از لابیاپلاستی باعث بهبودی سریع‌تر بیمار شده و از بروز عارضه‌های جبران ناپذیر به این ناحیه جلوگیری می‌کند.

در صورت خوابیدن نامناسب بخیه‌های بعداز لایباپلاستی باز می‌شوند؟

در صورتی که متقاضی به صورت طاق باز بخوابد هیچ نو فشاری به بخیه های بعد از لابیاپلاستی وارد نمی شود ولی اگر خوابیدن نامناسب باشد احتمال باز شدن بخیه ها بسیار زیاد است.

در صورت خوابیدن به پهلو بعد از عمل لابیاپلاستی چه اتفاقی می‌افتد؟

خوابیدن به یک سمت از بدن باعث ایجاد تورم و التهاب در لابیا شده و این امر روند بهبودی را کند تر می کند از همه مهم تر بعد از گذشت دوران نقاهت لابیاها نسبت بهم هم بزرگتر دیده می شوند.

آیا امکان شستشو دادن محل جراحی شده وجود دارد؟

در بعضی از مواقع انجام این کار باعث ایجاد عفونا و التهاب د رمحل جراحی شده می شود اما بهتراست قبلاز اقدام به انجام هر کاری بهتر است تا حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

بعد از انجام لابیاپلاستی تا چه مدت باید استراحت کرد؟

بهتراست تا در روز های ابتدایی بعد از عمل خود حتما استراحت داشته باشید و به هیچ در موقعیت هایی که می توان به محل جراحی شده فشار وارد کند قرار نگیرید.
بازگشت به محل کار و انجام برخی از فعالیت ها حتما باید زیر نظر پزشک معالج باشد.

نتیجه گیری

در صورتی که شما برای انجام عمل لابیاپلاستی به سراغ بهترین جراح بروید بدون شک با نتیجه فوق‌العاده رو به رو می‌شوید و دوران نقاهت کوتاه‌تری را سپری می‌کنید. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در دوران نقاهت باید به آن توجه داشت خوابیدن بعد از لابیاپلاستی است که اگر به درستی انجام داده نشود منجر به ایجاد ظاهری نامناسب در لابیا شده و در نتیجه فرد نتیجه مطلوبی را از عمل خود دریافت نمی کند.

برچسب ها:

دکتر الهام قلی پور

دکتر الهام قلی پور فارغ التحصيل از دانشگاه شهيد بهشتى در رشته های پزشک عمومی و متخصص زنان، زایمان و نازایی است و در بخش زنان بیمارستان شفا ساری فعالیت می کند.
مقالات مرتبط
لابیاپلاستی در بارداری

لابیاپلاستی در بارداری

لابیاپلاستی در بارداری موضوعی حساس است که به تغییر شکل و اندازه لابیاهای واژن مربوط می‌شود. این جراحی به دلایل زیبایی یا راحتی انجام می‌گیرد، اما در دوران بارداری به دلیل تغییرات فیزیکی و هورمونی،...

ورم بعد از لابیاپلاستی از علت تا درمان

ورم بعد از لابیاپلاستی از علت تا درمان

ورم بعد از لابیاپلاستی یکی از مشکلات متداول در این جراحی محسوب می شود که معمولاً به دلیل تجمع مایعات یا تحریک بافت‌ها در منطقه‌ی جراحی شده ایجاد خواهد شد. علائم و نشانه های اولیه ورم شامل درد، گرما...

پریود بعد از لابیاپلاستی و چالش های آن  

پریود بعد از لابیاپلاستی و چالش های آن  

پریود بعد از لابیاپلاستی می‌تواند با چالش‌های زیادی همراه باشد. لابیاپلاستی یا جراحی کاهش لبیا، عملی است که برای تغییر شکل یا اندازه لبیاهای مینور انجام می‌شود. دقت داشته باشید که پس از این جراحی،...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button