عمل پرینورافی

پرینورافی یکی از انواع جراحی های زیبایی واژن است که متقاضیان زیادی دارد. همانطور که از نام آن بر می آید مهم ترین بخشی که در طی این جراحی مورد توجه پزشکان است ناحیه پرینه زنان می باشد. ناحیه پرینه به حدفاصل بین مقعد و واژن گفته می شود.

پرینه زنان در اثر علل و عوامل مختلفی با مشکلاتی روبرو خواهد شد که نیازمند انجام جراحی می شود. برای مثال زایمان طبیعی از جمله علت هایی است که باعث می شود پرینه زنان دچار پارگی شود. به همین دلیل زنان برای رفع مشکلات و بهبود ناحیه پرینه به انجام پرینورافی دست می زنند. در واقع پرینورافی روش ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی است.

پرینورافی

جراحی پرینورافی چگونه انجام می شود؟

در جراحی پرینورافی بهترین جراح زیبایی زنان در ساری، با استفاده از دارو های بیحس کننده ناحیه واژن و اطراف آن را بی حس می کند. سپس دیواره های واژن را به هم نزدیک کرده و با نخ های بخیه آن را ثابت می کند. دیواره واژن صرفاً تا عمق 2 تا 3 سانتی متر تنگ می شود.

زنانی که می خواهند دیواره های واژن تا عمق بیشتری تنگ شود باید از سایر روش های جراحی مثل تنگی واژن با نخ یا واژینوپلاستی کمک بگیرند.

جراحی پرینورافی با لیزر انجام می شود. به این نحو که اشعه لیزر از فاصله مشخصی به ناحیه واژن و بخش پرینه تابانده می شود. اشعه لیزر به طور مستقیم روی بافت پرینه تاثیر می گذارد و مشکلاتی همچون چروکیدگی پرینه و محل زخم برطرف می گردد.

مزایای جراحی پرینورافی

مهم ترین مزایایی که می توان برای پرینورافی برشمرد از این قرار است:

• ترمیم آسیب هایی که بعد از زایمان ایجاد شده است مثل بهبود محل زخم، صاف کردن و رفع ناهمواری در ناحیه پرینه
  • تنگ کردن واژن
  • بازسازی و استحکام بخشی به عضلات ناحیه واژن
  • جوانسازی و زیباتر کردن ظاهر واژن
  • افزایش اعتماد به نفس زنان
  • افزایش لذت جنسی
مزایای جراحی پرینورافی

آیا جراحی پرینورافی عوارض دارد؟

بعد از انجام جراحی پرینورافی بروز برخی از عوارض کاملاً طبیعی است. مثلا:

• کبودی
  • تورم و التهاب
  • سرگیجه
  • حالت تهوع: سرگیجه و حالت تهوع از عوارض مصرف دارو های بیهوشی قبل از جراحی است. اما در مواردی که از بی حسی موضعی استفاده می شود بروز این دو عارضه منتفی خواهد شد.

تمامی این عوارض موقتی هستند و می توان با انجام یکسری اقدامات روند بهبودی عارضه های پیش آمده را سرعت بخشید.

مراقبت های بعد از جراحی پرینورافی

همانطور که در بخش قبلی ذکر کردیم بعد از جراحی پرینورافی با عارضه هایی روبرو خواهید بود که برای بهبود وضعیت جسمانی خود باید اقداماتی را انجام دهید. از جمله مهم ترین مراقبت ها:

• استراحت کردن به مدت دو_سه روز بعد از عمل: فعالیت و تحرک داشتن باعث می شود درد، کبودی و التهاب افزایش پیدا کند. به همین دلیل بهتر است تا چند روز استراحت داشته باشید.
  • استفاده از قرص های ضد درد برای کاهش درد های خفیفی که بعد از جراحی پرینورافی تجربه می کنید ضروری است.
  • استفاده از داروهای ضد انعقاد خون مثل آسپرین به مدت 10 روز قبل و بعد از عمل پرینورافی ممنوع است. زیرا باعث افزایش خونریزی بعد از جراحی می شود.
  • مصرف آنتی بیوتیک از بروز عفونت های قارچی و افزایش ترشحات جلوگیری می کند.
  • توصیه می شود تا دو_سه روز بعد از عمل از نوار بهداشتی استفاده کنید تا خون هایی که از بدن شما خارج می شود را جذب کند. در صورتی که لباس زیر شما به خون آلوده شود ممکن است زمینه ساز بروز عفونت گردد.
  • ممنوعیت برقراری رابطه جنسی به مدت 6 الی 8 هفته
  • ممنوعیت جابجایی یا بلند کردن وسایل سنگین: به دلیل ضعف و حساسیت بالای نواحی واژن و عضلات آن نباید تا اتمام روند بهبودی بعد از جراحی پرینورافی فشار زیادی به این ناحیه وارد شود.

جراحی پرینورافی از جمله جراحی هایی است که حساسیت ویژه ای دارد زیرا در ناحیه مهم ترین اندام زنان یعنی واژن، انجام خواهد شد. از سوی دیگر مهارت و دقت پزشک در جریان جراحی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو انتخاب جراح پرینورافی مهم ترین اقدامی است که باید در این مرحله هوشمندانه عمل کنید. توصیه می کنیم پیش از این که برای انجام جراحی پرینورافی تصمیم قطعی بگیرید حتما با بهترین جراح پرینورافی مشاوره داشته باشید. در نهایت پس از اعتماد و یقین در خصوص میزان توانمندی و تجربه پزشک روند جراحی را به وی بسپارید.

بیست − 6 =